10 Kasım 2012 Cumartesi

Merhaba arkadaşlar,Ankarada bugün kış kendini daha bir gösterdi.Her mevsimin ayrı bir güzelliği var o muhakkak.Ama ben sonbaharı,kış mevsimini bir ayrı seviyorum.sonbaharda yapraklar sararıyor ,her yer sapsarı yapraklarla dolu oluyor. birde yağmur yağmışsa, toprağın kokusu şöyle bi içimize dolmuşsa işte o zaman değmeyin keyfimize,dışarıda olup yürümesi ayrı bir mutluluk,eller ceplerde..........Sıcacık evinizde pencerenize doğru, koltuğunuzda oturmuşsanız, elinizde kahveniz,kitabınız arada dışarıyı izlemesi. ayrı bir güzellik, hele bir de kar yağmışsa, yeryüzü beyaza bürünmüşse, gelin misali hayallere dalma vakti.Bir zamanlar yaşadığım tatlar bunlar benim .2 yaşında dünyalar tatlısı bir oğlum var ,doğduğundan beri uzun keyifleri rafa kaldırdım,daha hızlı yaşıyorum bunları.HAYATIN KOKUSU YAŞADIKÇA DAHA BİR GÜZELLEŞİYOR arkadaşlar ,zamanında doya doya yaşayalım.Kahveden bahsetmişken yanında yiyebileceğiniz bir tiramisu tarifi vermek istiyorum.
GEREKLİ MALZEME(8 KİŞİLİK):
  • 2 çorba kaşığı nescafe
  • 2 çorba kaşığı su 
  • 2 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 hazır kakaolu kek
  • 1 çay fincanı sıcak su
KREMA MALZEMESİ
  • 1 litre süt
  • 1 yumurta
  • 3 kahve fincanı toz şeker
  • 3 kahve fincanı un
  • 1 paket labne peyniri
Bir fincanın içinde nescafe,sıcak su ve şekeri karıştırın.Hazır keki  enlemesine iki parçaya ayırın.Hazırladığınız nescafeli karışımla kekin iki parçasınıda ıslatın..süt ,şeker,un ve yumurtayı karıştırın.Koyulaşıncaya kadar karıştırarak pişirin.Altını kapattıktan sonra labne peynirini ekleyin ve telle çırparak pütürsüz olmasını sağlayın.Hazırladığınız kremanın yarısını ılıkken,kek parçalarından birinin üzerine sürün.Kekin diğer yarısını üzerine kapatıp kalan kremayı sürün.Kahve ile süsleyerek soğuması için bekletin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hayatın kokusu

Translate