24 Şubat 2013 Pazar

ZAYIFLATAN ÇİKOLATA TARİFİ

Malzemeler:
20 adet büyük hurma
1.5 su bardağı kuru ceviz
1 çay bardağı %100 kakao
1 çay kaşığı vanilya
1 çay bardağı az yağlı süt (%1.5 yağlı )
HAZIRLANIŞI:
Hurmayı bir gece önceden ıslatın.Hurmanın çekirdeklerini çıkartıp blenderden geçirin ve içerisine 1 su bardağı cevizi ekleyin,blenderda çekmeye devam edin.Sonra kakaoyu karışımın üzerine katıp hamur kıvamına gelinceye kadar karıştırın.Daha sonra karışımı elinizde 1-2 dakika yoğurun.Kalan 1/2 bardak cevizi elinizde kırıp bu karışıma ekleyin,1 dakika daha yoğurun.Cam kabın içerisine presleyin,İstediğiniz çikolata şeklini verin yada çikolata kalıplarınada koyabilirsiniz.Arzu ederseniz hazır bir şekilde buzdolabı poşetlerinde buzdolabında saklayın..Ev yapımı browni tadındada olacaktır lezzeti..
Not: Arzu ederseniz bu hurmalı harçtan hurmalı toplar yapılarakelinizde ceviz büyüklüğünde parçalar alınarak ve hindistan cevizine bulayarakta
tüketebilirsiniz.
Bu tarif çikolata tatlı ihtiyacını giderecek, hurmanın içindeki yüksek antioksidanlar bağışıklığı artıracak ve kalorili olan çikolatalara alternatif olarak kilo vermek isteyenlerinde tüketebileceği bir hurmalı çikolata tarifidir..
Saklama süresi:Buzdolabında 1 aydır
Etki merkezi:
Kansızlıgı önler,kalbi korur,tatlı ihtiyacını azaltır,LDL-kötü kolestrolü düşürür.
Kullanımı:İstediginiz zaman (ögle arası yada öğünle birlikte) %25 i yenilebilir.SELAHATTİN DÖNMEZ İN TARİFİ.....

6 yorum:

  1. ben ne yapar ne eder, bunu kilo aldiran hale ceviririm:)) Etki merkezi supermis valla.
    kelime dogrulamasi niye var sende hayat? kaldirmamismiydin sen onu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)evet süper.....kaldırdım aslında tekrar bakmak lazım bi....teşekkürler

      Sil
  2. Aa güzel bir tarif, bende deneyeceğim inşaallah...Birara teleizyonda buna benzer bir tarif görmüştüm ama kaçırmıştım. Güzel olursa mesaj atarım... Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun ,bekliyorum cnm,ben teşekkür ederim...

      Sil
  3. Harika bir tarif bu canım tam benlik, not aldım.Teşekkürlerrrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun ilknur abla,ben teşekkür ederim...

      Sil

Hayatın kokusu

Translate